יום שני, 1 באוגוסט 2011

עוגות חתונה - מסע עולמי חלק שני

לחלק הראשון 


מזרח אירופה


ליטא: בליטא, עוגת החתונה היא למעשה מאפה המזכיר יותר עוגיה מאשר עוגה, בצורה של עץ חג המולד. המאפה נאפה עד לקבלת גוון חום צהבהב ובחלקה העליון תמצאו פרחים טריים וצמחים המבצבצים מהצמרת. המאפה נקרא Sakotis.


אוקראינה: זוגות הנישאים באוקראינה, חולקים לחם חתונה הנקרא Korovai. הלחם מעוטר בעיצובים המייצגים נצחיות ואיחוד 2 משפחות. אכילת הלחם נחשב לחלק קדוש בארוחת החתונה.


צפון אירופה


נורווגיה: הנורווגים לא מגישים עוגה בחתונה שלהם אלא Brudlaupskling,  סוג של לחם חתונה. המסורת החלה בתקופה בה קמח לבן נחשב למצרך יקר ונדיר בנורווגיה. כל מזון שהכיל בתוכו חיטה נחשב למזון יקר מאוד, מה שהפך את לחם החתונה לפינוק של ממש. הלחם מצופה בגבינה, שמנת וסירופ ולאחר מכן מקופל ונחתך לחתיכות מרובעות קטנות אשר מוגשות לאורחים.


דנמרק: הדנים נהנים מעוגת חתונה בצורה או בשילוב של קרן השפע. העוגה היא עוגת שקדים ומרציפן, מעוטרת בבצק סוכר ומקושטת במרכזה בסוכריות, עוגות שקדים קטנות, פירות טריים או סורבה. לעיתים נוכל לראות פורטרטים של הזוג עשויים ממרציפן מוצמדים לחלקה החיצוני של העוגה. המסורת אומרת, שעל מנת להימנע ממזל רע, על הזוג לפרוס את העוגה ביחד וכל האורחים חייבים לאכול ממנה.


איסלנד: אצל האיסלנד בחתונה, תמצאו Kransakaka. המאפה עשוי שכבות שכבות של טבעות עשויות מאפה שקדים, היוצרות פירמידה. חלקה החלול של הפירמדיה ממולא בסוכריות או שוקולד.


הים התיכון


איטליה: אף חתונה איטלקית לא תחשב מושלמת ללא Zuppa inglese. מאפה הממולא בחביצת שוקולד, וניל, קרם בטעם רום ופירות. חלקה העליון של העוגה מעוטר בזיגוג בצורת פרחים.


יוון: כיום, רוב היוונים יעדיפו עוגת שקדים העשויה ללא קמח, וממולאת בחביצת וניל ופירות ומצופה שקדים חתוכים.
עוגת החתונה היוונית המסורתית כוללת - דבש, שומשום וחבושים אשר מסמלים את המחויבות ארוכת הטווח של בני הזוג. 
מעדן מסורתי נוסף הוא לחם שאור מעוטר המוגש בחתונה.




מקווים שנהניתם מהמאמר. למאמרים נוספים היכנסו ל www.weddingbook.co.il










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה