יום שני, 15 באוגוסט 2011

שישה מנהגי חתונה ביזאריים מרחבי העולם חלק ראשון

היום ישבתי וחשבתי על מה לכתוב והחלטתי שבא לי לחפש אחר מנהגי החתונה המוזרים ביותר שניתן למצוא. קניתי לי כרטיס טיסה וירטואלי ותוך זמן קצר גיליתי שישנן כל כך הרבה תרבויות שונות ומרתקות עם אמונות ומנהגים כל שך שונים ומרתקים הקשורים למוסד הנישואין.


מתחתנים בהודו: נישואין עם בעלי חיים


התמונה בצד שמאל מראה אישה הודית. למרות שהתמונה כל כך יפה ואלגנטית, אין זה סוד שבהודו נשים לעיתים נישאות בכפייה לבלי חיים.
למה? הסיבה היא שבאיזורים מסוימים בהודו, האמונה הרווחת אומרת שרוחות רפאים מידי פעם מוצאים "בית" אצל אנשים חיים. המקרים הנפוצים ביותר להימצאות רוח בגוף של אישה, לפי האמונה, זה אצל נשים אשר נולדו עם שן חלב או נשים מכוערות מאוד או עם עיוות כזה או אחר בפנים.


הדרך היחידה לגרש את הרוח מגוף האישה היא על ידי נישואין לבעל חיים, בדרך כלל מדובר בכלב או עז.
למרות שמדובר בטקס נישואין לכל דבר עם אלכוהול, ריקודים וכל המסביב, לא מצפים מהכלה שתקיים יחסים עם בעל החיים (מזל באמת..). 
לאחר שהוכח כי הנישואין עבדו והרוח עזבה את גוף האישה, היא חופשיה לשאת לה גבר.
מעניין איך ומי בדיוק מחליט מתי הרוח עזבה...


מתחתנים ביוון: כירסום ביסקוויט מסביב לצוואר של ילד


אני לא יודע אם המנהג הזה מפחיד, הזוי או פשוט לא נכון. ביוון, כלה צעירה חוגגת את כלולותיה בכך שהיא לוקחת ילד קטן, מושיבה אותו בחיקה ופשוט אוכלת ביסקוויט מסביב לצווארו ואז משחררת אותו.


לאחר מכן, החתן הטרי ייקח אותה לביתם הצנוע. הדלת של הבית נמשחה בדבש ושאר חומרים דביקים. הכלה אמורה לזרוק זרעי רימון על הדלת. האמונה אומרת שבמידה וזרעים מהרימון נדבקו לדלת, יהיו לזוג הרבה בנים.


מתחתנים בקוריאה: מגלפים ברווזים!


בקוריאה נהוג מחתנים לעתיד לבקש מחברים שלהם אשר הנישואים שלהם מוצלחים, לגלף עבורם ברווזים מעץ. ממנהג זה אמור להביא ברכה למתחתנים.
בטוח שלגלף ברווז מעץ זה לא משהו קל. עכשיו...השאלה היא אם ברווזים כאלה מועברים מאחד לשני או שכל פעם מגלפים מחדש..שאלה נוספת למה מתחתנים טריים לא יכולים לבקש חיה אחרת?






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה