יום רביעי, 10 באוגוסט 2011

לבחור מקום לאירוע


איפה מתחתנים? חתונה בצפון? במרכז? חתונה בשרון? איך בכלל בוחרים מקום לאירוע? בחירת מקום לחתונה היא בין הדברים הראשונים, אם לא הראשון שבהם, אותו מתחתנים רבים עושים בדרך לתכנון החתונה.

הנה כמה נקודות למחשבה שמומלץ לכם לקחת בחשבון לפני שאתם מתחילים את "סיור הכתובות":

מיקום גיאוגרפי

 חפשו מקום לחתונה קרוב ככל האפשר למקומות המגורים שלכם ושל משפחתכם . אם המשפחות גרות במקומות מרוחקים זה מזה, נסו למצוא מקום טוב באמצע הדרך. כמו כן חשוב גם לבדוק מאיפה מגיעים רוב האורחים. חתונה בקיץ או בחורף?

חתונה בחורף יכולה להיות מאוד רומנטית ולהוסיף ניחוח אירופי לאירוע. בחרו מקום שמשדר אינטימיות וחום. נסו למצוא מקום עם חניה קרובה או צמודה, כך שהאורחים לא יירטבו בגשם. ואם כבר ירד גשם, דעו לכם שלפי האמונות התפלות, גשם בחתונה יביא לכם ברכה.
אם אתם אוהבים את הקיץ, אז תוכלו לבחור גם גן פתוח. אם אתם אוהבי קיץ אבל שונאי לחות, בחרו במקום ממוזג. זה יכול להיות אולם או גן אירועים מקורה וממוזג.
 
היום בו אתם מתחתנים

כאן יש כמה דברים מאוד חשובים שתדעו. יום  חמישי נחשב ליום המבוקש ביותר ולכן היקר ביותר. נהוג לחשוב שזהו היום הטוב ביותר להתחתן בו בגלל יום השישי שלמחרת. אנו חושבים שזה לא בדיוק נכון , אין לשכוח ש40% מישראלים כן עובדים ביום שישי וכמובן הפקקים הכבדים ביום חמישי לא בדיוק עוזרים להתחיל את האירוע בזמן. ימי חול יכולים להזיל מאוד את האירוע ואם המיקום נבחר נכון אפשר גם להתחיל יותר מוקדם. יש גם את יום שישי האהוב מתחתנים שרוצים חתונה מעט שונה, באווירה חופשית יותר ולא כל כך מכופתרת. לחתונה ביום שישי יש לקחת בחשבון את זמני כניסת השבת בחורף ובקיץ .
חשוב ליזכור  : ברוב המקומות פועל העיקרון הכלכלי הידוע של היצע וביקוש. משום שיש רק יום חמישי אחד בכל שבוע ומשום שהוא מבוקש יותר, גם הדרישות של האולמות והגני אירועים  מרקיעי שחקים. אם בכל ערב אחר הם דורשים מינימום של 250 משתתפים, למשל, ביום חמישי לא ירצו לשמוע על פחות מ-350 איש. אם מחיר המנה במקום מסוים הוא 180 ₪ לאדם, ביום חמישי לא יהססו לבקש 190 ₪ או אפילו 200 ₪.

כמות המוזמנים

בדקו כמה אורחים יש לכם, האם גודלו של המקום מתאים לכמות האורחים? מקום קטן מדי יציג בעיות ברורות מאליהן ומקום גדול מדי יגרום להרגשה של אירוע כמעט ריק מאורחים ולא יצדיק את ההוצאה הכספית. 
אוכל

צורת ההגשה צריכה להתאים לאופי האורחים. "בופה" או הגשה ? חלבי או בשרי ? ארוחה חלבית לארגנטינאים או אוכל מתובל היטב לפולנים לדוגמה לא תהיה הבחירה המוצלחת . חישבו על האורחים שלכם ולא על הטעם האישי שלכם. אם חשובה לכם הכשרות, עליכם לבדוק את תעודת הכשרות של העסק.

לאחר שהחלטתם על מיקום גיאוגרפי, עונת השנה, מספר האורחים ורמת הכשרות - רק כעת אתם מוזמנים להתחיל לראות מקומות .  
גם כאן יש כמה כללים שחשוב ליזכור :
* בדקו האם המקום מספק את כל הדרוש לערב או רק את השטח? במקרה של גנים לאומיים, למשל, פעמים רבות תשלמו רק על סגירת השטח לחתונה אך תיאלצו לארגן באופן עצמאי גנראטורים, כיסאות, שולחנות ועוד.
*בדקו האם ישנה הגבלה על שעת סיום האירוע. אם אתם מתכננים חתונה שתימשך עד השעות הקטנות של הלילה, חשוב שהמקום יהיה ערוך לכך ולא יוריד את השאלטר באמצע החגיגה.
*הקפידו לבחור במקום בעל רישיון עסק שעומד בתקני בטיחות. אם בעל הבית או איש המכירות שמדבר אתכם עושה פרצוף נעלב כשאתם מבקשים לראות את המסמכים - זה הזמן לעבור הלאה, למקום אחר.
*האם אתם מתרשמים לטובה ממי שמראה לכם את המקום? האם הוא סבלני, עונה על שאלות, מקצועי, משדר אמינות ומתמצא, האם הוא נותן לכם הרגשה טובה וגורם לכם לתחושת הביטחון.
*כשאתם במקום עצמו – בדקו האם הוא נקי ומסודר? האם יכולים להבטיח לכם שירותי ניקיון במהלך האירוע?
*בדוק האם גודלה של רחבת הריקודים מתאים לכם? בדקו גם את מיקומה ביחס לשולחנות ולכיסאות. יש מקומות שבהם רחבת הריקודים מרוחקת מאזור הישיבה - יש לכך יתרונות (למשל פחות רעש למי שרוצה להמשיך לשבת) וחסרונות (למשל פחות עידוד לקום ולהצטרף לרוקדים), ורצוי שהרכב האורחים שלכם יקבע את החלטתכם.

ולסיכום

אם אתם קוראים את השורות האלו, כנראה שאתם בשלב הראשוני או שכבר התחלתם במסע אל עבר החופה, ואתם ודאי יודעים שארגון חתונה זה פרויקט, אבל אם עושים אותו נכון, תקופה זו יכולה להיות המאושרת בחייכם ולהשאיר המון זיכרונות טובים.

מזל טוב!


מקווים שנהניתם מהמאמר. למאמרים נוספים היכנסו ל www.weddingbook.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה