יום חמישי, 22 בספטמבר 2011

חתונה - כמה שאלות ותשובות


קיבצנו עבורכם רשימה של שאלות ותשובות שכנראה יצופו בשלב כזה או אחר לפני היום הגדול בו אתם מתחתנים.
שאלה -
יש לנו תקציב חתונה שמספיק לבערך 150 אורחים. לי ולארוסתי יש המון חברים וכבר עכשיו הרשימה שלנו עומדת על מעל 250 איש. אנחנו ממשיכים לבדוק ולהסתכל אך לא מוצאים שום דרך לקצץ מהרשימה בלי להרגיש ממש רע עם זה. איך אפשר לחתוך חלק מהרשימה בלי ההרגשה הרעה?
תשובה -
קודם כל רק שתדעו שרשימה מנופחת היא דבר די סטנדרטי בתכנון חתונה, ואפשר לטפל בה בלי יותר מידי רגשות אשם. חתונה היא מאורע גדול ואתם כנראה כל כך מתרגשים שאתם פשוט רוצים לשתף את זה עם כולם. אבל בואו נודה בזה, לרובנו אין את האמצעים להזמין את כל האנשים שאנחנו מכירים.
אז איך מקצצים? שבו ביחד, עברו על רשימת האורחים וחלקו אותה ל 2 קטגוריות א' ו - ב'. האורחים ברשימה א', הם האורחים שלא משנה מה, הם חייבים להיות שם - משפחה וחברים הכי קרובים.

האורחים ברשימה ב', זה כל הנותרים. עכשיו, בשביל לקצץ את רשימה ב', תתחילו לשאול את עצמכם שאלות - כמה באמת אנחנו קרובים לאדם הזה? מתי היתה הפעם האחרונה שראינו אותו/אותה? מתי היתה הפעם האחרונה שדיברנו? האם באמת אם לא נזמין זה יקלקל את לנו את היום? לפי התשובות האלו, תוכלו לקצץ את הרשימה באופן משמעותי.
דרכים נוספים, כן חתונה זה חתונה אבל עדיין, לא כולם חייבים להגיע - תורידו כל מיני אנשים מהתיכון, אוניברסיטה וכאלה שבטוח לא תראו אותם שוב, קרובי משפחה רחוקים, כאלה שאתם אפילו לא יודעים את השמות שלהם, כל מיני חברים/מכרים רחוקים מאוד של ההורים (אלא אם כן ההורים משלמים), אם מתאפשר, תגידו שזו חתונה למבוגרים בלבד ותורידו כל מי שמתחת ל 18, אין צורך להוסיף בהזמנה +בן/בת זוג לכל הרווקים, אל תרגישו מחוייבים להזמין אנשים מהעבודה או עמיתים עסקיים, דבר אחרון - אל תרגישו מחוייבים להזמין אנשים מסויימים רק בגלל שהייתם בחתונה שלהם.
אז כן, יכול להיות שעדיין תרגישו קצת רע, אבל תכל'ס - רק ככה תוכלו לחסוך הרבה כסף ולהנות ולהנות מ חתונה מושלמת.
שאלה -
האם אנחנו חייבים לעשות מסיבת רווקים ורווקות?
תשובה -
לאחרונה יותר ויותר זוגות לפני חתונה מוותרים על מסיבת הרווקים/רווקות הטיפוסית ועורכים מסיבה משותפת עם החברים והחברות של שני הצדדים. אפשר לערוך מסיבה בבית, על האש בפארק או בים או אפילו טיול לצפון/דרום - צימרים/קמפינג.
שאלה -
האם עלינו לקנות מתנות לאורחי ה חתונה שלנו?
תשובה -
יש מספר דברים כשמפיקים חתונה שלא מתקמצנים עליהם. זה אחד מהם. מעבר לזה שקניית מתנות לאורחים מראה על סגנון, זה גם הדרך שלכם להודות לכל החברים והמשפחה שהיו איתכם בכל הסאגה הזאת של תכנון חתונה. אלו שרצו איתכם לקנות שמלה, בגדים, מסיבת רווקים ועוד...
שאלה -
האם עליי לדאוג לאוכל עבור הספקים שלנו?
תשובה -
בוודאי. אם שכרתם אנשים שיסייעו להם להרים את היום הגדול בחייכם, עליכם גם להאכיל אותם. ספקים מתוסכלים כמו תקליטן, צלם או מפיק, לא יתנו לכם את האקסטרה שאתם צריכים בשביל שהיום יעבור חלק. צוות חתונה שמח זה צוות חתונה שבע.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה